Obchodné podmienky

Obchodné podmienky obchodníka:

AMEXX s.r.o. Surdícka ulica 355/2 943 52 Mužla
IČO : 45458588
DIČ:2023010781 IČ DPH:SK2023010781
REG:OR OS Nitra odd. s.r.o. Vl.č.26357/N
IBAN SK14 0200 0000 0046 8950 8151 BIC/SWIFT SUBASKBX (0200) - VÚB banka
IBAN SK81 0200 0000 0027 3003 8851 BIC/SWIFT SUBASKBX (0200) - VÚB banka
Telefonický kontakt: 0949 762 827
E-mailový kontakt: vzduchotechnikashop@gmail.com

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)

Článok I.
Úvodné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti súvisiace s nákupom Tovaru v internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.vzduchotechnika-shop.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Obchodníkom (prevádzkovateľom internetového obchodu) a Kupujúcim. Všeobecné obchodné podmienky ďalej len /VOP/

Uskutočnením Objednávky Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.

Tieto VOP sú zverejnené v e-shope na internetovej stránke www.vzduchotechnika-shop.sk a sú platné a účinné odo dňa ich zverejnenia.

Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia /SOI/.
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra
1. Odbor výkonu dozoru
e-mail: nr@soi.sk
tel. č. 037/772 02 16, fax č. 037/772 00 24

Článok II.
Vymedzenie pojmov

Obchodníkom /Prevádzkovateľom/, Dodávateľom Tovarov a Služieb e-shopu je spoločnosť AMEXX s.r.o. Surdícka ulica 355/2, 943 52 Mužla, IČO : 45458588, DIČ:2023010781, IČ DPH:SK2023010781

Kupujúcim je každý návštevník E-shopu, ktorý súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a objedná si Tovar alebo Služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom.

Tovarom alebo Službou sú všetko produkty a služby zverejnené na stránkach E-shopu.

Objednávka znamená Kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár Obchodníkovi spôsobom uvedeným v týchto VOP. Potvrdením Objednávky v súlade s týmito VOP zo strany Obchodníka vzniká medzi Obchodníkom a Kupujúcim Kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj Tovarov a poskytovanie Služieb. Neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy sú tieto VOP a reklamačný poriadok.

Elektronická komunikácia je najmä komunikácia prostredníctvom E-shopu, e-mailová komunikácia a telefonická komunikácia, ktorú Kupujúci odoslaním objednávky plne uznáva.

Reklamačný poriadok znamená Reklamačný poriadok pre nákup Tovaru v internetovom obchode vydaný Obchodníkom za účelom informovania Spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonaní záručných opráv. Reklamačný́ poriadok je umiestnený́ na internetovej stránke www.vzduchotechnika-shop.sk

Kúpna cena znamená kúpnu cenu za Tovar alebo Službu. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady za dodanie Tovaru Kupujúcemu.

Článok III.
Objednávka

Objednávka sa stáva pre Kupujúceho záväznou jej vyplnením a odoslaním v súlade s bodom 2. tohto článku VOP.

Postup Kupujúceho pri vytvorení Objednávky je nasledovný:

  1. Tovar si Kupujúci vyberá kliknutím na obrazové zobrazenie konkrétneho Tovaru resp. na ikonu „DETAIL PRODUKTU".
  2. V prípade záujmu o Tovar klikne Kupujúci na ikonu „Do košíka". V prípade, ak má vybraný Tovar viaceré prevedenia v tomto kroku si Kupujúci zvolí to prevedenie o ktoré prejavuje záujem opäť kliknutím na ikonu „Do košíka". V tejto časti Objednávky si Kupujúci zároveň volí množstvo tovaru (počet ks).
  3. Po zobrazení nákupného košíka, v ktorom je uvedený druh Tovaru, množstvo Tovaru, cena za jednotlivý Tovar a cena za všetky Tovary uložené v nákupnom košíku spolu, pokračuje kliknutím na ikonu „OBJEDNAŤ".
  4. V ďalšom kroku je Kupujúci povinný vybrať a označiť spôsob dopravy a spôsob platby a pokračuje v Objednávke kliknutím na ikonu „VYSTAVIŤ OBJEDNÁVKU".
  5. Následne Kupujúci vyplní Kontaktné údaje v rozsahu:
    • meno a priezvisko kupujúceho alebo obchodné meno spoločnosti
    • telefónny kontakt
    • e-mailový kontakt
    • adresu bydliska alebo sídla v rozsahu ulica, číslo domu, mesto PSČ a štát
    a zároveň je Kupujúci povinný po oboznámení sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami označiť príslušné pole na znak súhlasu s ich obsahom.
  6. Ak Kupujúci súhlasí́ s druhom Tovaru/ov, množstvom Tovaru/ov, cenou za Tovar/y a Všeobecnými obchodnými podmienkami kliknutím na ikonu „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU" sa stane záväznou.

Kupujúcemu sa po odoslaní Objednávky v E-shope v súlade s bodom 2. tohto článku VOP zobrazí Potvrdenie Objednávky, a zároveň mu bude zaslaný automaticky generovaný e-mail s informáciami k Objednávke spolu so Všeobecnými obchodnými podmienkami.

Kúpna zmluva je uzatvorená́ momentom zobrazenia Potvrdenia Objednávky a doručením automaticky generovaného e-mailu s informáciami k Objednávke. Automatický generovaný́ e-mail obsahuje číslo Objednávky a zhrnutie údajov uzavretej Kúpnej zmluvy (DETAIL OBJEDNÁVKY).

Obchodník je oprávnený kontaktovať Kupujúceho aj telefonicky na telefónne číslo uvedené v objednávkovom formulári v záležitostiach tykajúcich sa alebo súvisiacich s Objednávkou a/alebo s Kúpnou zmluvou.

Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.

Objednávka, ktorá́ bola potvrdená Obchodníkom je archivovaná za účelom jej splnenia ako aj za účelom ďalšej evidencie a je Kupujúcemu prístupná po prihlásení sa do užívateľského účtu.

Vo všeobecnosti je Tovar dodávaný riadne zabalený.

Článok IV.
Kúpna cena

Kúpna cena je uvedená v E-shope pri Tovare v čase uskutočnenia Objednávky, v Objednávke a v potvrdení́ Objednávky. Takáto Kúpna cena nemôže byť po potvrdení Objednávky Obchodníkom zmenená.

Článok V.
Platobné podmienky

Platba Kúpnej ceny sa uskutočňuje v mene EURO (€).

Za tovar a služby v E-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:

  • platba prostredníctvom platobnej karty cez /platobnú bránu/ GoPay (tovar je zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až̌ po prijatí úhrady na bankový účet vedený pod IBAN: SK14 0200 0000 0046 8950 8151)
  • platba prostredníctvom platobnej karty cez /platobnú bránu/ TrustPay (tovar je zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až̌ po prijatí úhrady na bankový účet vedený pod IBAN: SK14 0200 0000 0046 8950 8151)
  • na dobierku pri prevzatí objednaného Tovaru od kuriéra
  • bezhotovostnou platbou prevodom na účet (pri tejto možnosti platby je Tovar zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až̌ po prijatí úhrady prevodom na bankový účet vedený pod IBAN SK14 0200 0000 0046 8950 8151)
  • bezhotovostnou platbou prevodom na účet (pri tejto možnosti platby je Tovar zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až po prijatí úhrady prevodom na bankový účet vedený pod IBAN SK81 0200 0000 0027 3003 8851)

Zvolený spôsob zaplatenia Kúpnej ceny je po uskutočnení Objednávky možné meniť iba so súhlasom Obchodníka.

Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v článku VII. týchto VOP.

Článok VI.
Vlastnosti Tovaru

Obchodník prehlasuje, že jasným, zrozumiteľným a jednoznačným spôsobom informuje Kupujúceho pred odoslaním objednávky o hlavných vlastnostiach Tovaru na príslušnej webovej stránke www.vzduchotechnika-shop.sk

Obchodník týmto poučuje Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, že má právo v rámci zákonnej lehoty vyplývajúcej z § 20 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo lehoty vyplývajúcej z týchto VOP, pokiaľ je v nich určená lehota dlhšia ako zákonná na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, po prevzatí Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nakúpe v klasickom „kamennom" obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Obchodník upozorňuje Kupujúceho, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Článok VII.
Dodacie podmienky

Tovar je Obchodníkom dodávaný na území Slovenskej republiky a členských štátov Európskej únie.

Tovar bude Kupujúcemu dodaný najneskôr do 30 dní, pričom dodacia lehota začína plynúť nasledovne:

  • dodacia lehota pri Tovare, ktorého Kúpna cena bude Kupujúcim hradená pri prevzatí Tovaru, t.j. na dobierku, začína plynúť dňom uzavretia Kúpnej zmluvy podľa Článku III. týchto VOP, t.j. potvrdením Objednávky Obchodníkom v zmysle bodu 4. Článku III. týchto VOP,
  • v prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady Kúpnej ceny za Tovar a/alebo Službu, t.j. platba prostredníctvom platobnej karty, bezhotovostnou platbou prevodom na účet Obchodníka, začína Dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia Kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej sumy Kúpnej ceny na účet Obchodníka.

Kupujúci je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení Objednávky Kupujúceho Obchodníkom. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania Tovaru zo strany Obchodníka, Obchodník je oprávnený predlžiť lehotu na dodanie Tovaru, a to aj opakovane, o čom bude Kupujúci telefonicky oboznámený Obchodníkom. V prípade, ak Kupujúci neprevezme objednaný́ Tovar do 30 dní odo dňa, keď bol Kupujúcemu dostupný, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a predať Tovar tretej osobe.

Ak je Tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia Objednávky.

Spolu s Tovarom je Kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k Tovaru (údaje o spôsobe použitia, montáže, údržby Tovaru, nebezpečenstve z nesprávneho použitia, podmienkach uchovávania a skladovania).

Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je Tovar dodávaný.

Obchodník realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:

  • kuriérskej spoločnosti na adresu uvedenú v Objednávke,
  • osobne na zvolenej prevádzke v Objednávke,

Náklady na dodanie Tovaru si zákazník vie vybrať v internetovom obchode a pri nákupe v hodnote nad 70,- Eur je doprava hradená vlastníkom E-shopu /DOPRAVA zdarma/. Doprava hradená vlastníkom E-shopu sa nevzťahuje na nadrozmerný Tovar, /t.j. tovar s dĺžkou nad 2metre/ a Tovar s váhou presahujúcou 30kg.

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej Kúpnej ceny za Tovar. Zodpovednosť za škody spôsobené na Tovare prechádza na Kupujúceho v momente, keď Kupujúci prevezme Tovar od Obchodníka, alebo keď tak neurobí včas, potom v čase keď mu Obchodník umožní nakladať s Tovarom a Kupujúci Tovar neprevezme.

Článok VIII.
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Obchodníka

Odstúpiť od Kúpnej zmluvy resp. Objednávky môže Kupujúci aj Obchodník.

Obchodník môže odstúpiť od zmluvy, ak si nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej z niektorého z nasledovných dôvodov:

  • vypredanie zásob,
  • nedostupnosť Tovaru,
  • ak výrobca alebo dovozca Tovaru objednaného Tovaru dohodnutého v Kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodníkovi vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy,
  • z dôvodov vyššej moci,
  • ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP,
  • zjavnej chyby v Kúpnej cene uvedenej pre Tovar na E-shope (t. j. Kúpna cena zjavne iná ako obvyklá cena obdobného Tovaru,

Obchodník je povinný o vyššie uvedených skutočnostiach okamžite po ich zistení informovať Kupujúceho, a zároveň je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť̌ pre Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy.

Obchodník je ďalej oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy:

  • ak si Kupujúci zvolil spôsob platby Kúpnej ceny za objednaný́ Tovar na dobierku, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy ak si Kupujúci neprevezme objednaný Tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný Tovar vráti späť Obchodníkovi po neúspešnom pokuse o jeho dodanie Kupujúcemu. (Obchodník je v takom prípade oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu nákladov na prepravu, ktoré mu vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním objednaného Tovaru, vrátane nákladov na balné objednaného Tovaru)
  • ak si Kupujúci zvolí spôsob úhrady Kúpnej ceny bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak neobdrží od Kupujúceho úhradu Kúpnej ceny za objednaný Tovar do jedného dňa odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.

Za platné odstúpenie Obchodníka od Kúpnej zmluvy sa považuje odovzdanie resp. odoslanie písomného formulára o odstúpení Kupujúcemu formou e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v užívateľskom účte alebo Objednávkovom formulári Kupujúceho.

Článok IX.
Odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zo strany Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľom

Súhlasom Kupujúceho so VOP a reklamačným poriadkom, ktorý́ je podmienkou k vzniku Objednávky a uzavretia Kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že bol v zmysle týchto VOP a reklamačného poriadku Obchodníkom riadne a včas poučený o možnosti uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy podľa § 19 a nasledujúce zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy resp. Objednávky bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia Tovaru alebo uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  • tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

Kupujúci si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • písomne v listinnej podobe
  • prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného Kupujúcemu spolu s potvrdením prijatia Objednávky E-shopom
  • prostredníctvom zápisu na inom trvanlivom nosiči t.j. zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy na email: vzduchotechnikashop@gmail.com

Kupujúci ako spotrebiteľ je po odstúpení od zmluvy bez udania dôvodu povinný bezodkladne v lehote uvedenej v týchto VOP zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy (predmet kúpu, ku ktorému sa vzťahuje odstúpenie) spolu so všetkou dokumentáciou Obchodníkovi.

Spotrebiteľ je povinný zaslať Obchodníkovi Tovar prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra alebo odovzdať zakúpený Tovar v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka s označením „Odstúpenie bez uvedenia dôvodu." Tovar, ku ktorému sa vzťahuje odstúpenie od zmluvy nie je možné zasielať Obchodníkovi na dobierku. Takto zaslaný Tovar nebude prevzatý. Obchodník odporúča zasielaný Tovar (resp. zásielku) poistiť.

Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná ak Kupujúci doručil Obchodníkovi oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú́ adresu Obchodníka, toto oznámenie odovzdal na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný deň̌ lehoty na odstúpenie.

Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Tovar, ktorý chce Kupujúci v zmysle tohto článku vrátiť musí byť v pôvodnom stave a nesmie byť poškodený. V prípade, ak bude Obchodníkovi pri odstúpení Kupujúceho od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP vrátený zakúpený Tovar v poškodenom stave, tak Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti Tovaru.

Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať kompletný Tovar späť na adresu sídla Obchodníka alebo ho osobne odovzdať Obchodníkovi v sídle spoločnosti. Obchodník odporúča zaslať alebo osobne odovzdať predmetný tovar v originálnom obale, v ktorom bol Kupujúcemu doručený. Lehota podľa prvej vety tohto sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť Obchodníkovi Tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, nepoužívaný (okrem prípadu uvedeného v článku VI. bod 2. týchto VOP t.j. Kupujúci má právo po prevzatí Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nakúpe v klasickom „kamennom" obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru) a neznečistený. Obchodník zároveň opätovne upozorňuje Kupujúceho na znenie článku VI. bod 3. týchto VOP t.j. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 11. toho článku VOP pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

Platby (peňažné prostriedky), ktoré je obchodník povinný vrátiť spotrebiteľovi v súvislosti s odstúpením od zmluvy podľa týchto VOP a zákona budú Kupujúcemu vrátené rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade alebo spôsobom vyznačeným vo formulári na odstúpenie od zmluvy.

V zmysle ustanovenia § 20 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa sa účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou podľa predchádzajúcej vety sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy požadovať len úhradu nákladov na vrátenie tovaru podľa § 21 ods. 3 a ods. 5 a § 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

Obchodník poučuje Kupujúceho – spotrebiteľa o jeho povinnosti znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (t.j. po odstúpení od zmluvy bez udania dôvodu), a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

Spotrebiteľ ako Kupujúci nemá právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu podľa tohto článku VOP ako aj ustanovenia § 19 a nasledujúce zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa najmä v prípadoch ak je predmetom zmluvy:

  • poskytnutie služby, ak
    • došlo k úplnému poskytnutiu služby a
    • poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  • dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  • dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

Odstúpenie od zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej strane. Odstúpením od zmluvy uzavretej so Spotrebiteľom sa táto od začiatku zrušuje.

Článok X.
Zodpovednosť za vady a záruka a uplatnenie reklamácie, sťažností a podnetov

Obchodník zodpovedá:

  • za to, že objednaný Tovar je bez vád a má požadovanú pripadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť,
  • za to, že Tovar v čase prevzatia Kupujúcim má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu Kúpnej zmluvy alebo podlá toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady,
  • za vady, ktoré má objednaný Tovar v čase jeho prevzatia Kupujúcim.

Pri použitom Tovare nezodpovedá Obchodník za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebovaním. Pri Tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá Obchodník za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná

Za vadu objednaného Tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá́ vznikla v priebehu záručnej doby Tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania, mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.

Záručná doba na uplatnenie reklamácie na Tovar je 24 mesiacov a na použitý Tovar je 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskonči sa zarúcaná doba pred uplynutím tejto lehoty.

Pri vybraných Tovaroch má Kupujúci možnosť voľby predlženej záručnej doby za poplatok.

Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim.

Ak o to Kupujúci požiada, vystaví́ mu Obchodník záručný́ list k zakúpenému Tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u Obchodníka spôsobom uvedeným v Reklamačnom poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.

Článok XI.
Ochrana osobných údajov

Kupujúci vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie Objednávky.

Obchodník prehlasuje, že neposkytne osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti za účelom doručenia Tovaru a zároveň̌ okrem prípadov vyplývajúcich z týchto VOP.

Obchodník vyhlasuje, že poskytnuté́ osobné údaje spracováva výhradne v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení́ niektorých zákonov.

Kupujúci má právo kedykoľvek bezplatne požiadať Obchodníka, aby jeho osobné údaje vymazal z databázy.

Článok XII.
Riešenie spotrebiteľských sporov

Obchodník informuje spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení́ spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení́ niektorých zákonov).

Kupujúci – spotrebiteľ̌ – má právo obrátiť̌ sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu podľa § 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 108/2024 Z. z., a to e-mailom na vzduchotechnikashop@gmail.com, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.

Obchodník je povinný informovať spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovie na žiadosť podľa bodu 2. tohto článku VOP zamietavo.

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa bodu 2. tohto článku VOP odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

Kupujúci - spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. s tým, že ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické́ osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z..
Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona 391/2015 Z. z., pričom zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk ako aj na odkaze: https://consumer-redress.ec.europa.eu/dispute-resolution-bodies_en?prefLang=sk

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci - spotrebiteľ, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim - spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.

Každý́ Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ̌ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské́ centrum, ktoré́ mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú́ adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

Článok XIII.
Záverečné ustanovenia

Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a reklamačný́ poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho.

V prípade zmeny VOP a reklamačného poriadku, sa riadi celý proces nakúpu prostredníctvom tých VOP a reklamačného poriadku, ktoré boli platné a účinné v momente odoslania Objednávky Kupujúcim a vyjadril s nimi Kupujúci súhlas spôsobom vyplývajúcim z týchto VOP.

Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú aj reklamačné podmienky.

Tieto VOP sú k dispozícii v sídle obchodníka k nahliadnutiu Kupujúcim a zároveň sú zverejnené aj na internetovej stránke www.vzduchotechnika-shop.sk

Tieto VOP vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 05.08.2025.

Image 1 Image 3 Image 4 Image 5 Image 6 Image 7 Image 8 Image 9
Kamenná predajňa zatvorená Otvárame v pondelok 08:00 - 17:00